Tworzenie funkcji na poziomie Średniozaawansowany
- Zastosowanie funkcji wyszukujących (m.in. WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ.POZIOMO)
- Wyszukiwanie dwóch wartości oraz wyszukiwanie w dwóch kolumnach
- Funkcje daty i czasu (m.in. DZIŚ, DZIEŃ, MIESIĄC, ROK)
- Zastosowanie funkcji matematycznych (m.in. SUMA.JEŻELI, ZAOKR)
- Zastosowanie funkcji statystycznych (m.in. LICZ.JEŻELI, LICZ.PUSTE, ILE.LICZB)
- Zastosowanie funkcji operujących na tekście (m.in. LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, ZŁĄCZ.TEKSTY, FRAGMENT.TEKSTU)
- Zastosowanie funkcji finansowych (m.in. FV, NPV, PMT, PV, RATE)
- Zastosowanie funkcji logicznych (m.in. JEŻELI, LUB, ORAZ, CZY.BŁĄD)
- Zastosowanie dostępnych funkcji bazodanowych (m.in. BD.MIN, BD.MAX, BD.SUMA, BD.ILE.REKORDÓW)
Błędy funkcji i ich unikanie
- Błędy związane z regułami i ich interpretacja
- Narzędzia inspekcji formuł oraz śledzenie zależności pomiędzy komórkami
Praca z arkuszami kalkulacyjnymi i skoroszytami
- Dzielenie arkusza na okna
- Przeglądanie i porównywanie arkuszy skoroszytu w wielu oknach
Nagłówek i stopka
- Dodawanie oraz modyfikacja nagłówka i stopki
- Wstawianie do nagłówka i stopki numerów stron, daty, czasu, nazwy arkusza i pliku
Sprawdzanie poprawności językowej
- Sprawdzanie pisowni
- Zastosowanie narzędzi Tezaurus i Przetłumacz
Drukowanie
- Widoki dokumentu. Drukowanie całego dokumentu oraz zaznaczonego obszaru
- Zmiana ustawień drukowania
- Automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy. Skalowanie wydruku
Zaawansowane narzędzia formatowania danych
- Dodawanie własnych formatów liczbowych
- Skalowanie wartości. Dodawanie zer przed liczbami
- Opcja Wklej specjalnie
Importowanie danych do arkusza Microsoft Excel
- Import danych z baz danych Ms Access
- Import danych z pliku tekstowego
- Zarządzanie istniejącymi połączeniami danych