Program kursu obejmuje:
- obsługę programu Adobe Photoshop
- obsługę programu CorelDraw X5
Grafik komputerowy zajmuje się opracowaniem projektów reklamowych, informacyjnych, a następnie ich realizacją.
W dzisiejszych czasach to umiejętność bardzo przydatna.
GRAFIKA WEKTOROWA
1. Wprowadzenie do grafiki wektorowej w Corel DRAW. Omówienie interfejsu programu.
2. Rysowanie prostych obiektów: elipsa, prostokąt, wielokąty, spirale.
3. Podstawowe operacje na obiektach.
- Wypełnianie obiektów kolorem, teksturą oraz tonalne.
- Zmiana parametrów tekstur.
- Obrót obiektów.
- Odbicie zwierciadlane.
- Grupowanie, scalanie, przycinanie obiektów.
4. Edytowanie krzywych. Modyfikacja węzłów. Krzywe Beziera.
5. Praktyczne zastosowanie kształtowanie obiektów w tworzeniu projektu.
6. Kopiowanie, duplikowanie, klonowanie obiektów.
7. Wykorzystanie prowadnic. Dynamiczne prowadnice. Linijki i siatki.
8. Posługiwanie się narzędziem gumka, nóż.
9. Rysowanie linii narzędziami: pisak, piórko, pędzel.
10. Praca z dokerami.
11. Efekty specjalne programu Corel DRAW – Metamorfoza.
12. Opcje metamorfozy.
13. Tworzenie metamorfozy wzdłuż ścieżek. Przykłady zastosowania.
14. Efekty w programie Corel DRAW – interakcyjna przezroczystość.
15. Typy przezroczystości. Projekt z wykorzystaniem przezroczystości.
16. Efekty w programie Corel DRAW – Głębia.
- Określanie parametrów głębi.
- Tworzenie obiektów przestrzennych.
17. Efekty w programie Corel DRAW – interakcyjny obrys, cienie, obwiednia.
18. Przykłady użycia efektów interakcyjnych.
19. Szybkie kadrowanie. Importowanie i eksportowanie dokumentów.
20. Edytowanie bitmap. Efekty bitmapowe.
- Rozmycie Gaussowskie.
- Wytłoczenie, kula.
21. Praca z tekstem i narzędzia tekstowe. Elementy DTP.
- Kerning.
- Wstawianie symboli.
- Skład tekstu.
- Spady, Zalewki, Pasery.
22. Modele barw: RGB, CMYK a problem wydruku. Zarządzanie barwą.
- Separacje barwne.
- Kolory składowe.
23. Oblewanie tekstem obiektów.
24. Umieszczanie tekstu na ścieżce.
- Wprowadzanie tekstu wprost na ścieżkę.
- Ustawianie orientacji tekstu
- Przekształcanie tekstu na krzywe.
25. Drukowanie obiektów. Przygotowanie publikacji do druku.
- Druk postscriptowy.
- Przygotowanie plików EPS.
GRAFIKA RASTROWA
26. Wprowadzenie do programu Photoshop.
- Określanie ustawień programu
- Interfejs programu.
- Narzędzia, palety i przestrzeń robocza.
27. Podstawy edycji obrazu
- Kadrowanie obrazu.
- Zmiana systemu barwnego obrazu.
- Formaty plików graficznych.
28. Narzędzia selekcji automatycznego półautomatycznego i ręcznego
- Różdżka.
- Lasso.
- Lasso magnetyczne.
29. Posługiwanie się warstwami.
- Tworzenie i usuwanie warstw.
- Poruszanie się pomiędzy warstwami.
- Łączenie warstw.
30. Retusz obrazów.
- Narzędzie Łatka (Patch).
- Narzędzie Stempel (Clone Stamp).
- Pędzel korygujący (Healing Brush).
- Wykorzystywanie kanałów.
31. Usuwanie efektu czerwonych oczu z zastosowaniem różnych technik.
- Technika Red Eye.
- Brush.
- Replacement.
32. Rysowanie w Photoshop.
- Nakładanie gradientu.
- Wykorzystanie krzywych (narzędzie pióro).
- Zaznaczanie ścieżki i konwersja do zaznaczenia.
- Tworzenie płaskorzeźby
33. Maski odcięcia (Clipping Mask).
- Zasady działania maski odcięcia.
- Łączenie zdjęcia z grafiką.
34. Fotografia w stylu retro (postarzanie fotografii).
- Usuwanie barwy z obrazu.
- Dobór pędzli i określanie ich parametrów (krycie, rodzaje końcówek).
- Instalowanie/tworzenie nowych pędzli.
- Rozmywanie zdjęcia przy pomocy narzędzia gumka.
35. Korekcja fotografii.
- Zastosowanie siatki.
- Rozwiązywanie problemu prześwietlonych lub niedoświetlonych zdjęć.
- Korekta perspektyw przy pomocy filtru Lens Correction.
- Wyrównywanie poziomu horyzontu.
- Kadrowanie zdjęć.
36. Tworzenie panoramy z grupy zdjęć.
- Układanie grupy zdjęć na warstwach.
- Dopasowywanie warstw.
- Wyszukiwanie elementów wspólnych.
37. Przygotowanie grafiki pod potrzeby Internetu.
- Rodzaje kompresji graficznych plików internetowych.
- Format: JPG, GIF, PNG.
- Cięcie grafiki.
38. Wykorzystanie filtrów do tworzenia efektów specjalnych.
- Symulowanie technik plastycznych.
- Wprowadzanie dynamiki ruchu narzędziem Smart Filter (Filtr inteligentny).
39. Baner na strony WWW. Dopasowanie kolorystyki
40. Fotomontaż. Praca z teksturami i portretami.
- Wprowadzenie do tworzenia cyfrowych efektów świetlnych.
- Warstwa kształtu(Shape Layers). Maski wektorowe.
41. Praca z tekstem.
- Wypełnianie kształtu tekstem.
- Zniekształcanie tekstu. Dodawanie perspektywy i cienia.
- Tekst na ścieżce.
- Tworzenie znaku wodnego.
42. Łączenie tekstu i grafiki. Tworzenie logotypu.
- Konwersja tekstu na kształt.
- Pobieranie symboli.
- Prawo autorskie a zestaw czcionek.
43. Projekt wizytówki i plakatu.
- Rozmiar wizytówki a norma ISO.
- Spady, zalewki linie cięcia.
- Zasady kompozycji projektu.
44. Retusz starych zdjęć.
- Centrowane.
- Korekta odcieni(Brightness/Contrast).
- Smużenie (smudze Tool), Rozmycie (Blur Tool).
45. Tworzenie projektu wycinanki.
- Praca z warstwami dopasowania.
- Zastosowanie masek.
46. Kolorowanie czarno białych zdjęć.
- Usówanie kolorów.
- Korekta wypełnienia.
47. Zmiana tła fotografii.
48. Cyfrowa rycina.
- Warstwy dopasowania.
- Praca z maskami.
49. Własne obramowania fotografii.
- Retouching.
50. Przygotowanie publikacji do druku. Kalibracja monitora.
- Adobe Gamma.
- Profile ICC.