Skuteczny handlowiec sprzedaje siebie, firmę a dopiero później produkt. Jak rozmawiać z klientami aby byli TAK? Jak z nimi współpracować aby byli lojalni i niezainteresowani ofertą konkurencji?
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź na szkoleniu „Skuteczna obsługa klienta- skuteczny handlowiec”
Cele szkolenia
GŁÓWNY CEL SZKOLENIA
Dostarczyć wiedzy, umiejętności i narzędzi w zakresie skutecznej sprzedaży i efektywnej obsługi klienta.
CELE SZCZEGÓŁOWE SZKOLENIA:
- Przekazanie wiedzy na temat wpływu komunikacji interpersonalnej na satysfakcję klienta.
- Nabycie umiejętności skutecznego wykorzystywanie narzędzi komunikacji w celu odkrywania potrzeb klienta.
- Przekazanie wiedzy na temat typologii klienta i najlepiej dostosowanych narzędzi obsługi.
- Nabycie umiejętności profesjonalnej obsługi klienta na każdym etapie procesu sprzedażowego.
- Nabycie umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta i sprzedaży opartej na języku korzyści.
- Nabycie umiejętności negocjacji, perswazji i skutecznej finalizacji transakcji.
- Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnej sytuacji z klientem.
PROGRAM SZKOLENIA - zakres tematyczny
JA W ROLI HANDLOWCA- kim jestem, jaka jest moja rola, czym różnię się od sprzedawcy?
PO PIERWSZE KLIENT, A PO DRUGIE KLIENT…– potrzeby klienta w centrum zainteresowań handlowca. Prokliencki model sprzedaży.
WSZYSTKO JEST KOMUNIKACJĄ – zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej
MÓWIĘ TAK, ABY KLIENCI BYLI NA TAK – język korzyści dostosowany do typologii klientów.
NIE TYLKO CENA MA ZNACZENIE - negocjacje handlowe i techniki wywierania wpływu
TRUDNY KLIENT- CZY ISTNIEJE? – sytuacje trudne w obsłudze klienta, obsługa reklamacji.
OPIS METODYKI SZKOLENIA
80% metody praktyczne
- Ćwiczenia w parach i grupach – możliwość efektywnej pracy w oparciu o własne doświadczenia zawodowe, efekt synergii
- Testy – możliwość autodiagnozy postaw i zachowań
- Samodzielne projektowanie i wykorzystywanie narzędzi
- Case study – możliwość analizy i rozwiązania trudnych sytuacji typowych dla specyfiki zawodowej uczestników szkolenia
- Dyskusja moderowana – możliwość wymiany doświadczeń uczestników
- Scenki rodzajowe- możliwość odegrania ról i indywidualną analizę umiejętności uczestników szkolenia
- Praca z kamerą – możliwość dokonania samooceny i otrzymania informacji zwrotnej od trenera i innych uczestników
- Analiza nagrań i przykładów – nauka poprzez obserwację i dedukcję
20% metody teoretyczne
- Mini wykład – przekazanie wartości teoretycznej omawianych zagadnień
- Prezentacja – usystematyzowanie przekazywanych informacji i posiadanej wiedzy
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe zawierające wiedzę teoretyczną zawartą w prezentacji i mini wykładach trenera oraz przykłady rozwiązań ćwiczeń pojawiających się na szkoleniu.
Znajdziesz nas po słowach: Szkolenie sprzedażowe Katowice , Szkolenie sprzedażowe Śląsk, kursy i szkolenia.