„Projektowanie stron www”
1. Instalacja programów do obsługi sieci oraz baz danych. Objaśnienie podstaw HTML i XML, stanowiących podstawę w tworzeniu stron internetowych.
Instalacja programu XAMPP, HeidiSQL, NetBeans IDE oraz Brackets. Dodanie wtyczki Firebug do przeglądarki Mozilla Firefox, opis inspekcji strony w budowie. Reverse engineering gotowych projektów dla szybszego poznania struktury.
2. Podstawy CSS, ustalanie podstawowego wyglądu strony oraz jej kształtu w formie statycznej.
Zastosowanie podstawowej funkcjonalności Kaskadowych Arkuszy Styli: width, height, backgroundcolor etc. Objaśnienie pojęć ID oraz CLASS.
3.Zaawansowane funkcje CSS, animacje, warunki, pseudoklasy. Dynamizacja.
Dodawanie animacji na stronie, dynamizacja treści, dopasowanie strony do różnych urządzeń, zastosowanie pseudoklas, objaśnienie struktury DOM.
4. Podstawy PHP oraz baz danych MySQL.
Objaśnienie sposobu łączenia strony z bazą danych, wprowadzenie do języka PHP i podstaw jego obsługi strony na linii server – baza. Używanie podstawowych funkcji w wymiarze języka strukturalnego.
5. Łączenie HTML, CSS i PHP
Podsumowanie poprzednich objaśnień i szkoleń, ukazanie efektywnego i szybkiego sposobu łączenia wszystkich trzech elementów, dla stworzenia podstawowego serwisu internetowego.
6. JavaScript i jQuery.
Wprowadzenie do obiektowego języka jQuery będącego wtyczką do JavaScript. Selektory, funkcje oraz zależności dla tworzenia responsywnych stron.
7. Responsywność stron internetowych oraz Bootstrap.
Omówienie framework Bootstrap, jego zastosowania i użycia. Określenie poziomu jego przydatności oraz porównanie z innymi tego typu frameworkami.
8. Tworzenie responsywnej strony internetowej razem z Bootstrap.
Podsumowanie wiedzy poprzez stworzenie projektu serwisu internetowego wykorzystującego wszystkie poznane języki i metody.
9. UX & UI - sztuka użytecznego projektowania
- Wstęp Czym jest UX
- Różnica pomiędzy UX a UI
- Czym zajmuje się UX Designer
- Jaki model wybrać
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Badania w UX - schemat procesu
- Ogólnie o metodach badań
- Przegląd najważniejszych metod
- Ciężar, kontrast i głębia
- Kolor
- Wzorki i powtórzenia
- Wyrównanie i grupowanie
- Linie i kształty
- Podstawowe wzorce
- Zagięcia i przewijanie
- Przyciski - podstawowe reguły Podgląd
- Wyrównanie do krawędzi
- Teksty, instrukcje, etykiety
- Formularze
10. Tworzenie interaktywnych makiet
- wprowadzenie do interface’u aplikacji
- wykorzystanie funkcjonalności
- wykorzystanie widgetów
- mapa strony
- mastery i ich edycja
- notatki
- tworzenie statycznych makiet strony lub aplikacji (strona główna, formularz, logowanie, landing page, oferta)